Dziecko żyje i rozwija się w otoczeniu przyrody. Stanowi ona źródło jego przeżyć i wiedzy. Wszelkie kontakty z przyrodą opierają się na obserwacji, która stanowi główne źródło poznania. O tym, czy świat przetrwa zdecyduje wiele czynników. Na większość z nich człowiek wywiera decydujący wpływ.
Dlatego, im wcześniej wpoimy dziecku zasady współzależności ze środowiskiem, im lepiej wyjaśnimy potrzebę ochrony przyrody, tym większa szansa na prawidłowe postawy w życiu dorosłym. Ekologia więc jest terminem, który nie bez powodu pojawił się w naszym codziennym słowniku. Wobec wszechobecnej degradacji przyrody ochrona naturalnego środowiska jest jednym najważniejszych problemów współczesnego świata. Wszystko bowiem, co jest potrzebne człowiekowi do życia, czerpie z otaczającego środowiska.
Od października do kwietnia 2021 roku w naszej szkole będzie realizowany projekt z zakresu edukacji przyrodniczej ,, Dziennik Ekoludka'', którego jednym z głównych celów jest nabywanie świadomości korzystania z przyrody i dbania o nią dla tworzenia lepszej przyszłości. Uczniowie klasy I C, II B oraz dzieci uczęszczające na świetlice będą miały możliwość poznania różnych środowisk przyrodniczych, kształtowania prawidłowych nawyków obcowania z przyrodą oraz oszczędzania wody i energii. Projekt został podzielony na III działy i jest dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci.
Dział I -Przyroda w Wysokiem Mazowieckiem
Dział II- Podglądanie przyrody
Dział III -Mały ekolog
W październiku uczniowie klasy I C zaczęli realizację Dział III Mały Ekolog. ,, Poznanie pojęć : recykling, segregacja śmieci , ekologia.''
Wychowawca klasy I C
« poprzednia | następna » |
---|