„Zabawa jest nauką, nauka zabawą.

Im więcej zabawy, tym więcej nauki”.

Glenn Doman

Lekarze, pielęgniarki, pacjenci… to nie gabinet lekarski tylko sala lekcyjna klasy II a. Uczniowie chętnie podjęli wyzwanie, jakie przygotowała im nauczycielka języka angielskiego. Na jednych z ostatnich zajęć uczniowie w ramach ćwiczeń komunikacyjnych odgrywali scenki u lekarza. Nie obyło się bez drobnych i mało znaczących pomyłek językowych, gdyż był to ich debiut w tego typu roli, ale warto jednak docenić całokształt ich działań i chęć do zabawy z językiem angielskim.

Uczniowie-pacjenci, symulujący różne dolegliwości, opisywali swoje samopoczucie, chętnie angażując się w przydzielone im role, natomiast lekarze               i pielęgniarki z uwagą i ostrożnością stawiali diagnozę. Taka forma pracy na lekcji sprawiła uczniom dużo radości, była okazją do zaprezentowania swoich umiejętności językowych. Wykorzystane na zajęciach środki dydaktyczne, m. in. fartuchy lekarskie czy słuchawki wzbudziły szczególne zainteresowanie dzieci.

Nauka języków obcych może być zabawą i procesem przynoszącym wiele korzyści i radości.

GALERIA

 

Nauczyciel języka angielskiego