Start Projekt Systemowy - "Szansa dla każdego"

Uczniowie klasy III c uczestniczący w zajęciach koła naukowego „Klub ciekawskich” mieli okazję zaprezentowania efektów swojej kilkutygodniowej pracy przed kolegami i koleżankami. Przez wiele dni mali odkrywcy obserwowali zbliżającą się do naszego kraju wiosnę i uwieczniali jej ślady w obiektywie aparatów fotograficznych. Wykonali dziesiątki przepięknych kolorowych zdjęć. Robili je tam, gdzie tylko wiosna mogła się pojawić – na placu szkolnym, w parku, na trawnikach, w ogródkach działkowych. Nic nie umknęło ich uwadze. Każdy chciał być najlepszym obserwatorem i starał się, aby jego praca została najwyżej oceniona przez kolegów z koła naukowego. Swoje prace prezentowali na zajęciach 19 kwietnia  wykorzystując  tablicę interaktywną. Dzięki temu zajęcia koła były jeszcze ciekawsze, a mali naukowcy mieli okazję wykazać się swoją wiedzą i umiejętnościami pracy z tym urządzeniem.

Ewa Kućmierowska-Mirek

GALERIA

 

Młodzi miłośnicy przyrody z klasy III a w drugim semestrze mijającego roku szkolnego mieli możliwość rozwijania swojego zainteresowania przyrodą. W klasie powstało koło przyrodnicze. Zajęcia zorganizowano w ramach projektu systemowego "Szansa dla każdego" współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Klasy trzecie ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem realizowały projekt od lutego do czerwca 2011 roku.

Uczniowie pogłębiali swoją wiedzę o roślinach ozdobnych w oparciu o albumy książkowe i własne obserwacje roślin w ogrodach i parkach. Poznawali ekosystemy łąki, ogrodu i parku. Dowiedzieli się jakie rośliny są chronione oraz nauczyli się jak należy dbać i szanować otaczające nas środowisko. Czytali zarówno o negatywnej działalności człowieka na przyrodę, jak i pozytywnej, np. poprzez zakładanie licznych parków narodowych i terenów chronionych na terenie naszego kraju. Zdobytą wiedzę młodzi adepci przyrody mogli wykorzystać podczas zakładania własnej hodowli kwiatów.

Koło przyrodnicze zajęło się więc ukwieceniem klasy. Uczniowie z wielkim optymizmem posadzili fiołki i skrzydłokwiaty w doniczkach, a potem do końca roku chętnie dbali o wzrastające roślinki. Efektem półrocznej pracy było też wykonanie przez dzieci zielników ze zbieranych podczas wypraw roślin.

Do koła przyrodniczego należało 8 osób. Na zakończenie wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy najlepszego przyjaciela przyrody.

GALERIA

Krystyna Rosochacka

 

Mowa ma znaczący wpływ na całokształt rozwoju dziecka oraz jego powodzenie w nauce szkolnej. Swoboda i poprawność wypowiedzi pomaga nawiązywać kontakty społeczne, pozwala precyzyjnie komunikować się, daje poczucie pewności siebie i wiary we własne siły. W ramach projektu „Szansa dla każdego” zorganizowano w szkole zajęcia logopedyczne. W zajęciach uczestniczy pięciu uczniów – 3 dziewczynki i 2 chłopców. Dzieci pracują nad usprawnianiem motoryki narządów mowy, doskonalą percepcję słuchową, utrwalają wymowę ćwiczonych głosek w izolacji, w sylabach, w wyrazach i w zdaniach, uczą się wierszyków, opowiadają treści obrazków i historyjek obrazkowych. Dzieci bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach logopedycznych. Atrakcyjność żmudnych ćwiczeń podnoszą zabawowe formy pracy oraz pomoce zakupione do terapii: programy komputerowe, karty rozwijające mowę i myślenie, gry logopedyczne do utrwalania opracowanych głosek oraz zestawy do ćwiczeń oddechowych.

Jadwiga Molenda

GALERIA