Powtarzamy temat: Średniowieczne miasto

Proszę zapoznać się z tekstem w podręczniku str. 142-146

oraz materiałami dodatkowymi https://epodreczniki.pl/a/sredniowieczne-miasto/DETBDWILc

- proszę odpowiedzieć na pytania 1,2,4 ze str. 147 w podręczniku

Radosław Tymiński

Proszę wykonać w programie Scratch projekt "Zbieranie jabłek" według wskazówek z podręcznika - tematy 21 i 22.

Rozwiązania przesyłamy na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Proszę w temacie wiadomości podać imię, nazwisko i klasę.

Pozdrawiam i do zobaczenia, Marek Łosiewski

Klasa V a, c - język polski

Podóżujemy dookoła świata.

  1. Czytamy "W 80 dni dookoła świata".
  2. Zredaguj list gończy za p. Foggiem.Uwzględnij powód ścigania, krótki rysopis, miejsce, w którym był ostatnio widziany, nie zapomnij o nagrodzie.
  3. Napisz charakterystykę p. Fogga.
  4. Stwórz mapę podróży p. Fogga
  5. Powtarzaj części mowy i części zdania oraz formy gramatyczne rzeczownika i czasownika.Odmieniaj,utrwalaj przypadki.

Podaję czasowniki

graliśmy-

rysowałyśmy-

piszemy-

niech czytają-

uczę się-

malujcie-

mówi-

biegali-

Zadania

Proszę przypomnieć cechy bajki i co to jest bajka?

Napisz bajkę. Nie zapomnij o pouczeniu.

W zeszycie lekturowym możesz naszkicować bajkowego bohatera.

Ćwiczymy ortografię .Jak się wymienia:

wiózł-

dwóch-

nożka

-strój-

lód-

miód-

pióro-

Wyjaśnij pisownię wyrazów: pszczoła,kształt,bukszpan,wszystko,wszędzie,pszenica.

krzyk czy kszyk. Wyjaśnij pisownię.

Piszemy w zeszycie przedmiotowym.

Nazwij wypowiedzenia:

Na szczycie góry dużo śniegu-

Ola pisze, ale nie myśli o tym-

Pojechali do Ełku-

Przyjazd uczniów do Krakowa-

Powodzenia i do zobaczenia.

Hanna Sapińska 

Proszę wykonać minimum 3 zadania spod każdego tematu.

Emilia Zarzecka-Bucińska: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Proszę przeczytać dwie kolejne katechezy w tygodniu z podręcznika i uzupełnić zeszyt ćwiczeń (przynajmniej trzy zadania w danym temacie)

Szczęść Boże - Jan Rutkiewicz

  • Klasy V - biologia

Na platformie edukacyjne wsipnet rozpoczęło się już nauczanie biologii dla klas piątych. Mam nadzieję, że wszyscy rodzice otrzymali ode mnie wiadomość z kodem klasy niezbędnym do rejestracji. Niestety do dnia dzisiejszego nie wszyscy uczniowie zarejestrowali się. Myślę, że jest to spowodowane chwilowym przeciążeniem serwera wydawnictwa i pozostali w najbliższych dniach dołączą. Na wszelki wypadek podaję temat z podręcznika do opracowania w tym tygodniu.

Jednak bardzo zachęcam do tego aby wszyscy zarejestrowali się na wsipnet.

V A, B

Grzyby,środowisko życia i znaczenie.

Powtórzcie też poprzedni temat o grzybach, który omawialiśmy w szkole.

Po zapoznaniu się z treścią w podręczniku zapisz temat i bardzo krótką notatkę w zeszycie (w punktach, rysunek, tabelka - forma dowolna) a następnie wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń. Przejrzyj też materiały dodatkowe:

Film o tym jak bezpiecznie zbierać grzyby.

https://www.youtube.com/watch?v=pb01axxauyI&t=3s

Dużo ciekawostek na temat grzybów, filmiki, na końcu znajdziesz interaktywne zadania do samokontroli

https://epodreczniki.pl/a/grzyby/DTUlQhgeL

V C

Podsumowanie działu.

Po zapoznaniu się z treścią w podręczniku zapisz temat i bardzo krótką notatkę w zeszycie (w punktach, rysunek forma dowolna) a następnie wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń. Przejrzyj też materiały dodatkowe:

https://www.youtube.com/watch?v=pb01axxauyI&t=3s   jak zbierać grzyby

https://epodreczniki.pl/a/grzyby/DTUlQhgeL    dużo ciekawostek na temat grzybów, filmiki, na końcu znajdziesz interaktywne zadania do samokontroli

https://www.youtube.com/watch?v=ErwE-BLQ7bo a tu coś o protistach

https://www.youtube.com/watch?v=ExdXZSiEKtI   a tu protisty pod mikroskopem

  • Klasy V - technika

epodreczniki.pl

Wyzwanie: sprzątanie!

  • Klasy V - plastyka

epodreczniki.pl

Czy budowla może być idealna? O architekturze renesansu

Klasy V b, V c grupa I - język angielski

Dzień dobry, przesyłam listę zadań do wykonania samodzielnie w domu, w szkole udało nam się dokładnie omówić i zapisać zasady stopniowania przymiotników – więc nie będziecie mieli dużych trudności z wykonaniem zadań. W razie trudności proszę sprawdzić nasze notatki w zeszycie i dokładnie przeanalizować przykład w każdym z zadań.  Miłej pracy  Justyna Jóźwiak

1. Subject: Czytamy historyjkę obrazkową.

Proszę przeczytać i przetłumaczyć  historyjkę na str.64-65 w podręczniku, zapisać w zeszycie nowe słownictwo oraz ich tłumaczenie (patrz str.127) oraz wyrażenia z ćw.4/65.1.

2. Subject: Ćwiczenia doskonalące stopniowanie przymiotników.

Than – niż, od - słówko to występuje w zdaniach z przymiotnikami w stopniu wyższym i służy do porównywania dwóch lub więcej osób, zwierząt, rzeczy pod względem tej samej cechy.

Np. Cars are faster than bikes.    – Samochody są szybsze od rowerów.

Proszę o wykonanie ćwiczeń ze str. 29 w zeszycie ćwiczeń

3. Subject: „Najzimniejsze miejsce na ziemi” – czytanie ze zrozumieniem.

Zapisujemy w zeszycie wszystkie nowe słówka, które znajdują się w tekście na str. 70 w podręczniku, następnie czytamy i tłumaczymy tekst.

- wykonujemy ćwiczenia ze strony 28 w ćwiczeniach.

Proszę  spróbować skorzystać z poniższej strony, z pomocą rodziców na pewno uda się tam zalogować i wykonywać ćwiczenia online.

www.stepsplus.oxfordenglishonline practice.com

  • Klasa V b - język angielski 
  1. Proszę wykonać następujące zadania z podręcznika. Odpowiedzi wpisujemy do zeszytów: zadanie 1,2,3,4,5,7 strona 35/36; zadanie 8,9,10 strona 36.
  2. Ponadto proszę logować się na quizlecie (konta już posiadacie),  w miejsce wyszukiwania wpisujecie steps plus 2 nature.
  3. Zachęcam do skorzystania z gotowych quizów utrwalających dany materiał (nie trzeba się logować wystarczy kliknąć w link)

https://quizizz.com/join/game/U2FsdGVkX1%252BuVoYttvS5B1RLaOcXGITuONYxmK3hnSpDxnB0kaMT9iGDsbXTbeAbTPwVVwOHlU2%252FwQBLeOynyA%253D%253D

https://quizizz.com/join/quiz/5c9e0ee0b96018001ab4a91f/start?from=soloLinkShare&referrer=5c915fbfc4743c001cf048f8&fbclid=IwAR13Qn2K7Rorp3AtIcTnu1eKW8RFVpz9gU4yGPwkaV7zcjkoBdp2j9LjF_s

https://quizizz.com/join/quiz/5aa23e668291da001b9b3cd2/start?from=soloLinkShare&referrer=5c915fbfc4743c001cf048f8&fbclid=IwAR0IjA5flAcJmtgoe_d13GdsDc9YjLs2yQfSMvM_jqfpfyb7pM0tElkgBc4

  • Klasa 5 a, 5 b, 5 c - geografia

Temat: Kontynenty i oceany na Ziemi.

Proszę o zapoznanie się z materiałami:

https://epodreczniki.pl/a/kontynenty-na-ziemi/D1Bw5HYBX

Na końcu tematu są ćwiczenia sprawdzające wiedzę, proszę je rozwiązać.

https://www.youtube.com/watch?v=36BKYLFpA48

W zeszycie zapisz zadanie 2 i 3 z podręcznika str. 99

  • Klasy  5a i 5 c - matematyka

Jeśli ktoś nie otrzymał zagadnień przez aplikację ”Prymus„

Do realizacji polecam następujące temat .Proszę pracę rozłożyć w czasie gdyż podane zagadnienia przewidziane są na 9 godzin lekcyjnych więc nie potraktujcie tego jako pracę „na raz” Pisząc mam nadzieję , że czas spędzony przez moich uczniów nie będzie czasem straconym na gry i leniuchowanie. Szkoda byłoby zaprzepaścić naszą pracę, dlatego zachęcam  Was do samodzielnej pracy, a rodziców do mobilizowania i sprawdzania na miarę możliwości. Rozbudzajcie swoją ciekawość świata  i pamiętajcie, że uczycie się dla siebie.. Tematy i rozwiązania zadań proszę zapisywać w zeszytach klasowych i w zeszytach ćwiczeń. Zadania będą sprawdzane po waszym powrocie do szkoły.

Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych

Strony 19/20 zeszyt ćwiczeń do uzupełnienia

Temat:  Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych

Podręcznik strona 171- 173

Zadanie 2 i 3 /172

Zadanie  8,11,12 /173

Sprawdź czy umiesz str 173)

Zeszyt ćwiczeń

zadania 1,2 / str 21

zadania 3 i 4 str 22

zadanie 6 i 7  str 23

Temat: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10,100,1000..

Podręcznik strony  174-176

Zadania 2,3 4 strona 175

zeszyt ćwiczeń  strona 25 i 26 zadania 1,2,3,5

Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych

Podręcznik strony  177-180 ( ze szczególnym uwzględnieniem potęgowania bo to też mnożenie)

Zadania 1,2,3 5 strona 179

zeszyt ćwiczeń  strona 27 i 28  zadania 1,2,35

Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych

Podręcznik strony  181-185

Zadania 1 strona 183

Zadania 7,8,10,12,13,17,18 strony 184 i 185

zeszyt ćwiczeń  strona 29 i 30 zadania 1,2,3,5,7

Proszę wspierać się analizą przykładów z podręcznika i ćwiczeniami. Polecam również następujące strony

www.matzoo.plhttps://pl.khanacademy.org/mathwww.gov.pl/zdalnelekcje, www.edukator.pl, www.solaris.plwww.superbelfer.plwww.epodreczniki.pl. 

Z poważaniem nauczyciel matematyki  Krystyna Kruszewska  Pytania można kierować na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .