• Klasy VIII - informatyka

Proszę zapoznać się z tematem z podręcznika: 4.5. GRA W ŻYCIE i wykonać zadanie nr 1.

Rozwiązania przesyłamy na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Proszę w temacie wiadomości podać imię, nazwisko i klasę.

Pozdrawiam i do zobaczenia, Marek Łosiewski

  • Klasy VIII - historia

Dzień dobry, przesyłam zadania do samodzielnego wykonania w domu. Korzystamy z podręcznika.

  1. powtarzamy tematy 1 – 4 z rozdziału IV „Polska po II wojnie światowej”
  2. proszę przeczytać teksty źródłowe ze stron: 169, 179  i wykonać zadania pod tekstami.
  3. proszę zapoznać się z infografiką na stronie 180 i wykonać polecania 1 i 2.
  4. odpowiedzieć na pytanie 3 str. 181.

Życzę miłej pracy.

Radosław Tymiński

  • Klasy VIII - religia

Proszę przeczytać dwie kolejne katechezy w tygodniu z podręcznika oraz zapisać w zeszycie temat katechezy i "zapamiętaj".

Szczęść Boże - Jan Rutkiewicz

  • Klasy VIII - biologia

Na platformie edukacyjne wsipnet rozpoczęło się już nauczanie biologii dla klas ósmych. Mam nadzieję, że wszyscy rodzice otrzymali ode mnie wiadomość z kodem klasy niezbędnym do rejestracji. Niestety do dnia dzisiejszego nie wszyscy uczniowie zarejestrowali się. Myślę, że jest to spowodowane chwilowym przeciążeniem serwera wydawnictwa i pozostali w najbliższych dniach dołączą. Na wszelki wypadek podaję temat z podręcznika do opracowania w tym tygodniu.

Jednak bardzo zachęcam do tego aby wszyscy zarejestrowali się na wsipnet.

Drapieżnictwo i roślinożerność.

Po zapoznaniu się z treścią w podręczniku zapisz temat i bardzo krótką notatkę w zeszycie (w punktach, rysunek, tabelka - forma dowolna) a następnie wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń. Przejrzyj też materiały dodatkowe:

https://epodreczniki.pl/a/konkurencja-i-pasozytnictwo/DRye3Ymqf

https://epodreczniki.pl/a/zjadajacy-i-zjadani/D17dzZ3q5

Zachęcam do przejrzenia tych stron; dużo ciekawostek, filmików, a na końcu interaktywne zadania do samokontroli. Może któreś z nich będą na sprawdzianie?

  • Klasa VIII b - język polski

Czytamy "Kamienie na szaniec".

Zadania:

  1. Kim byli bohaterowie?
  2. W jaki sposób walczyli? 
  3. Co oznacza tytuł "Kamieni na szaniec"? {Jaką rolę pełni wiersz J.Słowackiego "Testament mój"?}
  4. Dlaczego przyjaźń chłopców jest wyjątkowa?

Powodzenia i do zobaczenia.

Następne zadanie

  • Klasa VIII a - język polski

Szanowni Państwo, w związku z zaistniałą sytuacją polecam nauczanie języka polskiego za pomocą strony https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje. Proszę by uczniowie poszerzając swoją wiedzę wykonywali notatki na podstawie realizowanych tematów w zeszycie do przedmiotu, notatka według klucza: - Czego nowego się dowiedziałem (pojęcia, nazwiska autorów, tytuły, wydarzenia, sytuacje, zjawiska)?, - Co mnie zainteresowało?, - Co zainspirowało?

Przypominam, że lekturę „Kamienie na szaniec” opracowujemy wg poleceń z podręcznika s. 103 – 109 w zeszycie do przedmiotu.

W dalszym ciągu uczniowie opracowujecie tabelkę powtórkową wg schematu z lekcji, akcent na lektury (treść+problematyka, gatunek, rodzaj literacki).

Zachęcam również chętnych uczniów do projektowania lapbooków na podstawie lektur (może dla niektórych uczniów ta forma powtórki będzie bardziej korzystna, decyzja indywidualna) -(https://www.youtube.com/watch?v=FRROpc1X7VU),wiem, że moi uczniowie lubią wyzwania. Proszę również o śledzenie programu TVP KULTURA, ponieważ pojawią się tam adaptacje lektur (proszę o napisanie recenzji jednej z adaptacji) oraz zachęcam do oglądania o 8.40 codziennie na TVP BIAŁYSTOK lekcji polskiego.

Proszę również o wykonywanie arkuszy egzaminu ósmoklasisty http://www.cke.gov.pl/

Oczywiście grupa – aktualna.

Emilia Zarzecka-Bucińska

  • Klasa 8 a, 8 b - geografia

Temat: Ludność i urbanizacja w Ameryce.

Proszę zapoznać się z tematem:

https://epodreczniki.pl/a/ameryka-polnocna-i-ameryka-poludniowa---zroznicowanie-ludnosci/DutXdbKsH

Zapisz w zeszycie:

1. W jakich krajach Ameryki Północnej i Południowej mieszka duża grupa Polaków?

2. Wymień kilku Polaków, którzy przyczynili się do poznania, rozwoju gospodarczego lub walczyli o niepodległość danego kraju w Ameryce.

  • Klasa W III b - język angielski

Dział „Choroby i dolegliwości” – korzystamy z podręcznika

  1. Proszę o wykonanie następujących zadań: 3,4,6 strona 119; zadania 1,3,5 strona 121; zadania 1,2,4,5,6 strony 122
  2. Redagujemy e-mail – zadanie 5 strona 123 (zapisujemy w zeszycie)
  3. Proszę o opanowanie słownictwa z powyższego działu
  • Klasa W III a - język angielski

Dział „Zakupy i usługi” – korzystamy z podręcznika

  1. Proszę o wykonanie zadania 8a strona 73, wypisujecie i tłumaczycie nazwy sklepów oraz produktów, które można w nich kupić (można korzystać ze słowniczka, który znajduje się w podręczniku)
  2. Wykonujecie zadanie 8b strona 73
  3. Następnie proszę zrobić zadanie 2 strona 74 – tłumaczycie wyrazy i zapisujecie je w zeszycie
  4. Zadanie 1 strona 75 – proszę o stworzenie tabeli, dobieramy konkretne wyrazy do odpowiedniej kategorii
  5. Zadanie 5 strona 75 – redagujemy email (zapisujemy w zeszycie)
  6. Proszę o opanowanie słownictwa z powyższego działu
  • Klasy VIII - język rosyjski

Szanowni Uczniowie!

Proszę Was o naukę tego, co mieliście w IV rozdziale, a także proszę o czytanie tekstów rosyjskich od początku książki do rozdziału V.

Życzę owocnej pracy.

Pozdrawiam, Ewelina Czajkowska

  • Klasa 8 b - język angielski, Marta Kostro

Szanowni Państwo, w związku z zaistniałą sytuacją zachęcam do podejmowania różnorodnych działań rozwijających umiejętności językowe uczniów. Proszę ćwiczyć słownictwo z rozdziałów 1-14 "Bank wyrazów i wyrażeń". Warto powtarzać poznany materiał w formie gier online oraz wykonując zadania w zeszytach ćwiczeń. Proszę wykorzystywać zawartość portali edukacyjnych w rozwijaniu swoich kompetencji językowych. Pozdrawiam, Marta Kostro.

  • Klasa 8 a - matematyka


  1. Nauczanie online z matematyki kontynuujcie za pomocą strony https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje  Na stronie zamieszczone są lekcje z działu „Graniastosłupy”.
  2. Ponadto w zeszytach przedmiotowych rozwiązujcie codziennie (z wyjątkiem soboty i niedzieli) po 4 zadania z podręcznika lub ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń. Wybierajcie zadania łatwe, trudne lub bardzo trudne – to zależy od Was. Zapisujcie: Temat:  ……….... – zdalne lekcje (dopisujcie datę). Temat może być zgodny z lekcjami prowadzonymi na stronie www.gov.pl/web/zdalnelekcje lub inny jeśli powtarzacie zagadnienia z innego działu.
  3. Zadania na które umówiliśmy się w szkole są nadal obowiązujące.
  4. Polecam stronę: https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/ gdzie CKE przygotowała zestawy zadań, które można wykorzystać jako powtórkę przed egzaminem. Zadania publikowane są ok. godz. 9:00, natomiast rozwiązania do nich – ok. godz. 15:00
  5. Dodatkowo: od 16 marca br. TVP 3 Białystok o godz. 8.40 prezentuje lekcje z języka polskiego i matematyki dla ósmoklasistów.
  6. Uczestnikom konkursu Kangur Matematyczny polecam stronę  https://www.kangur-mat.pl/.  Na stronie zamieszczone są zadania do samodzielnego rozwiązania. Jednocześnie informuję, iż Komitet Organizacyjny Konkursu podjął decyzję o przeniesieniu zawodów na dzień 16.04 br.
  7. Jeśli pojawią się trudności kontaktujcie się ze mną: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


  • Klasa 8 b - matematyka

Jeśli ktoś nie otrzymał zagadnień przez aplikację ”Prymus„

Do realizacji polecam następujące temat .Proszę pracę rozłożyć w czasie gdyż podane zagadnienia przewidziane są na 10 godzin lekcyjnych więc nie potraktujcie tego jako pracę „na raz” Pisząc mam nadzieję , że czas spędzony przez moich uczniów nie będzie czasem straconym na gry i leniuchowanie. Szkoda byłoby zaprzepaścić naszą pracę, dlatego zachęcam  Was do samodzielnej pracy, a rodziców do mobilizowania i sprawdzania na miarę możliwości. Rozbudzajcie swoją ciekawość świata  i pamiętajcie, że uczycie się dla siebie. Tematy i rozwiązania zadań proszę zapisywać w zeszytach klasowych. Próbne arkusze egzaminacyjne wykonujecie we własnym zakresie. Zadania będą sprawdzane po waszym powrocie do szkoły.

Polecam następujące tematy:

Temat Wyrażenia algebraiczne i równania - powtórzenie

  • podręcznik strony 169-180
  • najpierw uporządkuj znajomość terminów strony 169,170,171
  • Wróć na strony 72- 93 i przypomnij sobie  jak to robiliśmy wcześniej!!!
  • Zadania od 1 do 22 /strony 172- 174
  • Wykonaj zadania z zestawu „Sprawdź czy potrafisz /strony 175,176
  • Wróć na strony 79- 93 i przypomnij sobie  jak to robiliśmy wcześniej!!!
  • Zadania od 1 do 26 /strony 177- 179
  • Wykonaj zadania z zestawu „Sprawdź czy potrafisz /strony 179,180

Temat: Figury  płaskie - powtórzenie

  • podręcznik strony 181-200
  • najpierw uporządkuj znajomość terminów strony 181-185
  • Wróć na strony 46- 69 i przypomnij sobie  jak to robiliśmy wcześniej!!!
  • Zadania od 1 do 29/strony 186- 190
  • Wykonaj zadania z zestawu „Sprawdź czy potrafisz /strony 190,192

Temat: Pola  figur płaskich - powtórzenie

  • Zadania od 1 do 32 /strony 193- 198
  • Wykonaj zadania z zestawu „Sprawdź czy potrafisz /strony198- 200

Jeśli nie wszystkie zadania wykonasz trudno. Stawiamy na jakość, a nie na ilość.

Ale to nie znaczy ,że nie pracujemy wcale!!!

Proszę rozwiązywać zadania z zielonej książki „Czas na matematykę”!!!

Proszę wspierać się analizą przykładów z podręcznika i ćwiczeniami. Polecam również następujące strony:

www.epodreczniki.pl, www.superbelfer.pl, www.solaris.pl, www.edukator.plwww.gov.pl/zdalnelekcje, https://pl.khanacademy.org/math,  www.matzoo.pl

Na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej uczniowie i nauczyciele znajdą materiały przydatne i pomocne w systematyzowaniu, utrwalaniu wiedzy, a także wspierające ich w przygotowaniach do egzaminów.

Materiały dotyczące egzaminu ósmoklasisty:

Informatory zawierające przykładowe zadania z rozwiązaniami.

Przykładowe arkusze egzaminacyjne, próbne arkusze egzaminacyjne, filmy informacyjne o egzaminie ósmoklasisty.

Dodatkowe zestawy zadań (na stronach OKE): np. materiały OKE w Gdańsku, materiały OKE w Krakowie, materiały OKE w Warszawie.

Arkusze egzaminacyjne z 2019 r.

Z poważaniem nauczyciel matematyki  i wychowawca  Krystyna Kruszewska.

Pytania można kierować na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.